Advertisement
Gepubliceerd op 23 March 2023 om 09h34
Door Damien Malvetti
Experten gelinkt :

Fleet test Renault Kangoo E-Tech Electric: de sympathieke elektrische wagen

En hop, het is de beurt aan de Kangoo om elektrisch te gaan. Dit ludospace-voertuig twijfelt nog tussen utiliteits- of vrijetijdsvoertuig, om zo een breed publiek aan te spreken. Comfort, royale ruimte en zelfs rijplezier zijn allemaal aanwezig. De prijs en de actieradius zouden het enthousiasme kunnen temperen…

|||||||||||||||||
||||||||||||||||| © |||||||||||||||||

Het is al 25 jaar geleden dat de Kangoo, de bestseller van Renault (meer dan 4 miljoen verkochte exemplaren!), het segment van de ludospace uitvond, een naam die de ontwerpers dierbaar is en waardoor de wereld van de bestelwagens zich openstelde voor die van gezinnen. Deze nieuwste versie verfijnt dit concept nu nog verder. Je voelt je goed in deze Kangoo, ook al tonen sommige elementen, met name op het dashboard, nog steeds de link met de wereld van de bedrijfswagens.

Top uitrusting behalve…

Afgezien van enkele onaantrekkelijke kunststoffen is de afwerking vrij netjes. Vijf volwassenen zullen comfortabel kunnen zitten met hun professionele uitrusting (gemeenten en de bouwsector behoren tot de doelgroep). Ook het hele gezin zal een prettig weekend kunnen doorbrengen: 850 liter bagageruimte en een trekvermogen van 1500 kg. Onze felicitaties voor dit laatste vaak verwaarloosde argument, evenals voor de in twee delen verschuifbare achterbank.

Mits u kiest voor de Techno-versie en zijn snellader (35.888 € excl. BTW) is de uitrusting werkelijk onberispelijk: warmtepomp, 8″ touch screen, airco met AR diffuser…. De batterij heeft bovendien een garantie van 8 jaar voor een minimale lading van 70%.

200 km en een verbazingwekkend comfortniveau!

Op de weg is het comfort verrassend. De vering absorbeert het gewicht van de 45 kWh accu op de achteras opmerkelijk goed. De zachte motor (90 kW) doet zijn werk goed en zorgt voor een zeer behoorlijke acceleratie tot 120 km/u en een topsnelheid van 135 km/u.  De drie regeneratieve remstanden zijn vrij intuïtief.  Op een testroute zonder snelwegen en autowegen bleef ons brandstofverbruik onder de 20 kW/u, wat een reële actieradius van ongeveer 200 km oplevert (285 km volgens de WLTP-norm).

Fleetrapport

Het is de basisversie (Authentic) die gericht is op lokale wagenparken met zijn introductieprijs (?) van 32.223 euro exclusief btw. Het is raadzaam de snellader (DC 80 kW) toe te voegen, wat de prijs met 1.100 euro verhoogt. Tegen deze prijs en met dit bereik zullen alleen de early adopters profiteren van deze nogal goed gebekte Kangoo.

Damien Malvetti

Damien Malvetti, redacteur van dit artikel

Damien Malvetti is opgeleid als journalist en gepassioneerd door wagens, technologie en mobiliteit. Hij is verantwoordelijk voor de redactionele inhoud van link2fleet en beschikt over een uitgebreide kennis van de fleet-sector en elektrische mobiliteit.
Dit artikel gaat over: Invoerders & Constructeurs , Voertuigen
Experten gelinkt :

Gelijkaardige artikels